Breaking News: Daily Guide office in Kumasi under attack (PHOTO)


    GhanaNewsPage.Com has gathered that the offices of the Daily Guide Newspaper in Kumasi in the Ashanti region has reportedly being invaded by some people believed to be members of the Kumasi Youth Association.

    The youth group is said to be attacking the media house over its report on the recent banking case in the UK which mentioned the Otumfuo Osei Tutu – a report they believe tarnishes the image of the King.

    A reporter for the paper in Kumasi Ernest Kofi Adu told Accra-based Starr FM that the group has locked up the office and warned them to retract their reportage about the monarch before they will be given access to the office.

    “We came to the office this morning to see that our office has been locked by the guys who call themselves Kumasi Youth Association. They say until we retract our story and go to the Manhyia to apologise to the King, they will permanently shut down the office”.


    The Asantehene was reported in a British newspaper to have given £200,000 as well as $200,000 with consecutive serial numbers to a banker, Mr Arthur, to be deposited on his behalf at the Ghana International Bank Plc.

    The story claimed that Mr Arthur had said he could not conduct the necessary due diligence before depositing the money because he was a subject of the Asantehene and could not question him over the money or any other issue.

    He has since been sacked by the bank and the matter has become a subject of litigation before an employment tribunal in the UK.

    Mr Arthur is reported to have been sacked by the bank after the bank he allegedly transferred the money to in Jersey, one of the British Isles,